Zasady Usuwania Wraków z Terenów Spółdzielni Mieszkaniowej „PIAST” — Warunki, Procedury i Plan Działań

Jakie warunki muszą być spełnione, aby Straż Miejska mogła usuwać wraki z terenu Spółdzielni Mieszkaniowej „PIAST”.

Aby pojazd mógł zostać usunięty, teren musi być objęty zasadami ruchu drogowego, czyli posiadać:

1. Strefę ruchu – wymagane jest:

  • opracowanie projektu organizacji ruchu,
  • zatwierdzenie projektu przez ZDiUM,
  • ustawienie znaków D-52/D-53 na wjazdach i wyjazdach,
  • pełne i spójne oznakowanie zgodne z projektem.

2. Strefę zamieszkania – wymagane jest:

  • projekt organizacji ruchu i jego zatwierdzenie,
  • oznakowanie D-40/D-41,
  • wyznaczone miejsca postojowe oraz ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • spójne oznakowanie całego obszaru.

Bez spełnienia tych warunków Straż Miejska nie może nakładać sankcji ani usuwać pojazdów z terenu dróg wewnętrznych.

Plan działania Spółdzielni

  1. Po wdrożeniu oznakowania Straż Miejska będzie mogła skutecznie usuwać wraki oraz egzekwować przepisy dotyczące parkowania.
  2. Czekamy na odpowiedź ZDiUM w sprawie istnienia projektu oznakowania.
  3. Jeśli projekt nie istnieje lub jest niekompletny — zlecimy wykonanie nowego projektu organizacji ruchu przez uprawnionego projektanta po wcześniejszym uzgodnieniu z  poszczególnymi Radami Nieruchomości.
  4. Po zatwierdzeniu projektu przez ZDiUM wprowadzimy kompletne oznakowanie.